Bewogen week en weekend: Chikungunya, Overvallen...

Hallo,

Het is weer een hele tijd geleden dat ik iets op mijn blog heb gepost, dit komt mede doordat ik de afgelopen week ziek ben geweest. Vorig weekend was leuk, op zaterdag ben ik mee met het busje van het internaat en enkele meisjes naar Saramacca gegaan dit is een district gelegen in het binnenland. Mijn stageplaats heeft daar een buitenverblijf en ze zijn er aan het verbouwen de bedoeling is om er op langtermijn een natuurpark van te gaan maken. Nele, ik en Sanne hebben meegeholpen met het kappen van bamboe en hebben er s'middags van een lekkere bbq genoten. Verdere foto's over het verblijf in Saramacca zijn terug te vinden in mijn fotogalerij. Zondagochtend zijn we naar de markt geweest met de fiets en hebben we wat groente en fruit gekocht. In de namiddag zijn we met een grote groep vriendinnen naar leonsburg vertrokken, we hadden een boot gehuurd waarmee we dolfijnen zouden kunnen spotten. Het was een kleine, houte boot eenmaal aangekomen aan de monding van de oceaan hebben we heel wat dolfijnen kunnen zien, al was het wel een kunst om deze op foto te hebben.. Lucky me, is dit me wel goed gelukt!

Het was een fijne boottocht en we hadden zonnig en warm weer. Eens we terug aan grond waren zijn we nog met z'n allen een ijscoupe gaan eten en zijn we terug naar huis gewandeld. S'avonds hebben we lekker gegeten en zijn nadien snel in bed gekropen om fris te zijn voor een nieuwe stageweek.

Mijn nieuwe stageweek begon met heel veel spier- en gewrichtspijnen en een hoge koorts, nadien kwam er nog uitslag bij. Het blijkt dus dat ik door de Chikungunya mug ben gestoken, dit is een geïnficteerde mug die een soort van virus doorgeeft. Er bestaat geen vaccin of behandeling tegen de ziekte, behalve het innemen van paracetamol om de 4uur kon ik weinig doen. Ik had ontzettend veel last van spierpijnen en gewrichtspijnen in mijn hele lichaam. Er zat niets anders op dan thuis in mijn bed uitzieken en wachten tot het beter zou gaan en mijn koorts zou verdwijnen. Het heeft 4 dagen geduurd alvorens het beter ging, de gewrichts/spierpijnen kunnen nog maanden tot jaren aanhouden. Ik heb momenteel nog last en pijn in mijn voeten en kuiten.

Vrijdagnamiddag voelde ik me al heel wat beter en ben ik naar mijn stage gegaan, het was een fijne namiddag op vrijdag is het 'english' day en dan streeft het internaat ernaar om alles of toch zoveel mogelijk in het Engels te doen. We hadden voor de meisjes een leuke muzieknamiddag georganiseerd waarbij ze engelse liedjes mochten meezingen. Er werd gelachen, gezongen en gedanst dit was een leuke afsluiter van de week en een goed begin voor het weekend!

Het weekend verliep niet echt zoals gepland, vrijdagavond gingen de meisjes uit ik ging niet mee aangezien mijn voeten nog niet echt in staat waren om te dansen. Nele en Karo (2 huisgenoten) zijn onderweg van de discotheek naar huis overvallen geweest. Nele is aangevallen geweest op straat door een surinaamse man die haar handtas wou afnemen. Het is hem uiteindelijk niet gelukt om haar handtas af te pakken, maar Nele heeft wel heel wat lichamelijke letsels opgelopen. We zijn aangifte gaan doen bij de politie en ze is ondertussen al wat beter en bekomen van het voorval en de shock, maar dit zal nog wel even nablijven!

Gistereavond zijn we op Blauwgrond gaan eten, dit is een buurt/wijk waar de lokale Javaanse bevolking woont en waar er enkele eethuisjes zijn. We zijn met ons vieren gaan uiteten, ik at Saoto soep met ei en een kippensaté. Saoto soep is wat te vergelijken met Gentse waterzooi voor diegene die zich er iets bij willen voorstellen ;-) Vandaag zijn we zondag het is zonnig en warm weer dus hebben we besloten  om deze namiddag te gaan relaxen aan het zwembad.

Groetjes uit het zonnige Suriname!