Eerste ontdekkingen van Paramaribo

Hallo,

Hierbij het eerste blogberichtje met allerlei info over mijn reis. Na een lange vlucht van 9u eindelijk aangekomen op de luchthaven van Paramaribo, waarbij ik al meteen overvallen werd door de warme hete lucht van Suriname. We zijn opgehaald geweest door een busje die ons (Sanne, Nele en mezelf) naar ons huisje bracht. Nadien hebben we kennisgemaakt met onze huisbaas, waarbij er veel regeltjes en basale afspraken werd opgelegd maar door de vermoeidheid was het luistervermogen niet meer optimaal.

Ik heb een voorlopige, kleine kamer zonder airco maar met een ventilator. Ik heb die eerste avond mijn spullen uitgepakt en mijn muskietennet opgehangen en ben meteen als een blok inslaap gevallen. De volgende ochtend al vroeg wakker door het geblaf van de honden van de buren en de warmte in mijn kamer. Om 11u ben ik gaan kennismaken met mijn stageplaats (Maria Internaat), ik heb veel informatie gekregen en een rondleiding door het internaat. Het internaat ziet er heel 'basic' uit, de meisjes die er veblijven zaten nog op school dus hebben we nog niet ontmoet verder is het internaat uitgerust met een moestuin, een grote slaapzaal, keuken, enz... Heel kort beschreven is mijn taak in het internaat om de meisjes te helpen met studiebegeleiding, vaardigheden aanleren en trainingen geven zoals: weerbaarheidstraining, faalangsttraining. Ik start vanaf 2 feb (maandag) en ga daar dan elke dag naartoe van 13u tot 19u. De weekends ben ik vrij om leuke uitstapjes te doen!

Tijdens deze eerste dagen hebben we ook al veel mango's gegeten aangezien we een mangoboom hebben in onze tuin (Njamie). S'avonds hebben we met onze huisgenoot het eerste (later twee, drie) Parbo bier gekraakt! Deze morgend zijn we eerst naar de 'Waterkant' geweest en hebben we wat foto's getrokken met ons 6  en nadien verder gewandeld naar de Centrale markt, dit is een hele grote loods vol met kruiden, specerijen, fruit en groente en kledij. Tegen de middag werd het zeer warm (29 graden) dus hebben we besloten om nog een terrasje te gaan doen!

Donderdag gaan we voor het eerst een stapje zetten in het Surinaams nachtleven, ik ben benieuwd!

Tot de volgende...

Roxane