Eerste stageweek en verjaardagsweekend

Hallo,

Het is al even geleden dat ik nog wat op mijn blog gezet had. Hierbij een update over de afgelopen week. Deze week was mijn eerste stageweek op het Maria-Internaat. De week begon wat stroef, en ik moest nog veel leren over wat nu wel mocht en niet mocht en ook de structuur en regelmaat was nieuw voor mij. Vanaf woensdag ging het beter, dan kwamen we meer los en had ik meer gesprekken met de meisjes. Vrijdag was een topdag op het internaat, aangezien ik de volgende dag jarig zou zijn heb ik cakejes getrakteerd en hebben de meisjes 'Happy birthday' gezongen.Vrijdag na het middagmaal was er een verfproject georganiseerd door een andere stagiaire op het internaat. We zouden mee de groep begeleiden bij het schilderen van de muur in de moestuin. Er werden 2 groepen van 12 gevormd en om te beurt mochten ze hun deel bijdrage aan de muurschilderingen. Iedere meisje kreeg een eigen plekje op de muur, waarop ze hun eigen creatie van bloemetjes mochten verven. De sfeer was erg ontspannen, we maakten leuke foto's, de meisjes genoten ervan en voor mij was dit een goed en leuk begin van het weekend!

Vrijdagavond zijn we met de huisgenoten naar een studentenfeesje gegaan, dit feesje werd georganiseerd door andere stagiairs voor andere stagiairs in Paramaribo. Er was enorm veel volk en daar hebben we dan ook ineens mijn verjaardag goed ingezet. De meisjes hadden 'happy birthday' aangevraagd. Er was een DJ, gratis drank, veel stagiairs en een leuke sfeer. We hebben goed gedanst, gelachen en gezweet haha!

Zaterdagmorgen was het dan mijn verjaardag :-) ! Toen ik wakker werd en naar beneden kwam hadden mijn huisgenoten de gang versierd met zelfgemaakte vlaggetjes, hadden ze de spiegel versierd met post-its en was er een brief waarin er stond geschreven dat er om 15u een verrassing zou zijn! Nele en Sanne hadden fruitsla gemaakt, deze heb ik als ontbijt opgegeten en was erg lekker. Tijdens het ontbijt heb ik ook de vele kaartjes, cadeautjes dat ik vanuit Belgie had meegekregen en tussen mijn kleren in mijn valies had gevonden opengedaan... Nadien hebben we wat in de zon gelegen en ben ik met Karo (huisgenoot) wat gaan rondwandelen in de stad. Het was superwarm weer en hadden nog niets gegeten, dan hebben we besloten om naar de Mcdonald te gaan. Het was duidelijk te zien dat het weekend was, het zat vol met jongeren, gezinnen,.. Het beste was dat er in de Mcdonald een vrouwelijke DJ aanwezig was. Zij zorgde voor de sfeer en de muziek. We hebben lekker gegeten en zijn daar dan even gebleven, we hebben goed gedanst en gelachen. We zijn daarna terug naar huis gewandeld en om 15u was de tuin versierd met ballonnen, slingers, en stonden alle stoelen en banken in de tuin bij elkaar, ze hadden een 'Garden party' georganiseerd voor mijn verjaardag. Van mijn huisgenoten heb ik cupcakes gekregen die versierd waren met het getal '22', ze waren super lekker :-) !

Zaterdagavond zijn we dan gaan uit eten in de Zus & Zo, heb lekkere pasta gegeten met een glaasje wijn en kreeg na afloop een verrassingsdessertje (chocolade cupcake) als afsluiter. Nadien zijn we terug naar huis gefietst en hebben we het hier nog wat gezellig gemaakt. Ik had een leuke verjaardag, zondag was rustdag en hebben we onze was gedaan en hebben we het weekend afgesloten met een lekkere BBQ in onze tuin. Volgend weekend gaan we vrijdag mee met de meisjes van het internaat naar de cinema (The Book thief zien) en zondag staat er op ons programma een boottour om dolfijnen te gaan bekijken. Zo dat was het dan weer voor deze week.. volgende week terug meer nieuwtjes!

Roxane